So jetzt ist die Wolke auch gleich über dem amerikanischen Kontinent angekommen - bin mal gespannt wie die Behörden dort reagieren.
April 19 (Bloomberg) -- The ash cloud from the Iceland volcanic eruption that grounded tens of thousands of flights in Europe last week may spread to Canada’s east coast today, according to the U.K. MET office.
The plume is approaching the coast of Newfoundland, and based on the forecast model that takes into account factors including wind flow, it may reach the North American east coast at about 1 p.m. in London, Bob Syvret, a forecaster at the U.K.
Met Office, said in a telephone interview today.
As many as 63,000 flights have been canceled after the April 14 eruption at the Eyjafjallajökull volcano spewed dust across Europe’s airspace, causing airports from Dublin to Moscow to shutter. Deutsche Lufthansa AG, Air France-KLM Group and industry groups are pressing European governments to loosen the unprecedented closing of the region’s airspace.
The disruptions are costing carriers as much as $300 million in lost revenue a day, according to an estimate by the International Air Transport Association. British Airways Plc, with daily sales of about 24 million pounds ($37 million), is among dozens of carriers that are canceling flights.
Canadian authorities scrapped nine out of 13 flights this morning from St. John’s airport in Newfoundland, the Globe and Mail reported, citing airport spokeswoman Marie Manning.
No decision will be taken on later flights until Environment Canada and Transport Canada provide information on the spread of the ash cloud, the newspaper reported.
Quelle: Bloomberg
GX schrieb:ganz einfach: das steht im Flugplan! Außerdem ist die Staubwolke uns bei unseren VFR Flügen uns ja auch ausgewichen, warum sollte sie da bei Lufthansa und Co einen Unterschied machen?
Die Fluggesellschaften können nun beim
Luftfahrtamt Anträge stellen, um Passagiere auf
Sicht zurückzufliegen... (so sinngemäß in verschiedenen Nachrichten zu lesen)
Kann mir jemand erklären warum VFR Flüge in der aktuellen Situation weniger gefährlich sein sollen als Flüge nach IFR ? Wie bemerkt die Staubwolke den Unterschied ? Gruss GX
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