Hi Chris,
ich bin mir ziemlich sicher, dass es das mal gab. Wenn man bei Google Skiträger eingibt, wird automatisch auf Saugnapf erweitert. Finden tue ich allerdings auch keine mehr. Ich habe aber noch versch. Foren gefunden, wo über die Vor,- und Nachteile versch. Trägersysteme diskutiert wird. (Reeling, Magnet, Saugnapf) allerdings sind die Forenbeiträge schon gut 10 Jahre alt! Kann natürlich sein, dass die in der Zwischenzeit nicht mehr hergestellt werden. Na ja, jetzt sind wir aber etwas vom Thema abgewichen!
Bernd
bungy3000 schrieb:Deswegen sichere ich Außenkameras auch so, dass mindestens 2 "Ersatzbefestigungen" zusätzlich die Kameras sichern. Dass drei getrennte Befestigungen gleichzeitig versagen halte ich für praktisch ausgeschlossen.
Ich wollte Euch nur meine eigene Erfahrung mitteilen. Sicher gibt es auch viele Fälle, wo's klappt. Die Frage ist immer, welche Risiko/Nutzen-Relation vorliegt. Nehmen wir mal (völlig aus der Luft gegriffen) an, das Risiko ist 1:100. Das wäre für eine OP bei einer lebensbedrohlichen Erkrankung tragbar, aber für ein paar schöne Videoaufnahmen oder Fotos? Muß halt jeder selbst entscheiden.
Thanks for contacting GoPro! Kirby just uses adhesive mounts, but I know he′s probably not too worried about losing a camera or two. Personally, I only mount mine inside the plane using the Suction Cup Mount, because I′m only renting the plane (and I′m paranoid).
It is very important to mention, that in the United States any modification to the aircraft could necessitate the issuance of a Supplemental Type Certificate (STC) from the Federal Aviation Administration. I′m not quite sure who regulates that sort of thing in Germany (probably the European Aviation Safety Agency), but please make sure you contact them first to make sure it′s permissible.
If you do go the adhesive route, some might recommend using Camera Tethers as well; personally I would definitely not, as a camera hanging by a cord could do a lot more damage to your aircraft than the cost to replace a camera. If you do tether it, I would try to use a tether long enough to avoid striking the plane′s surface, which is really not what the camera tethers are designed for.
I do hear about others using the Suction Cup Mount on the outside as well, as it is strong enough to pull dents out of a car door or stay attached to an airplane at 200mph+. These speeds have been tested successfully, though they are not endorsed by GoPro per FAA rules, so be sure to check with your aviation regulations.
Although these speeds have been tested successfully, we can’t guarantee that the camera will stay attached to your airplane successfully, so do so at your own risk.
Aktuell sind 24 Besucher online.