Oh Gott, ein Kennblatt!?! Eine Leergewichtsangabe von 294,6 kg ist doch völlig lächerlich.
Was macht denn der Stückprüfer, wenn das Stück nun 294,5 kg bzw. 294,7 kg auf die Stückprüferwaage bingt???
Darüber hinaus ist es bei Kleinserien und handwerklichem Einzelstückbau gemäß Musterzulassung so gut wie unmöglich dieses Leergewicht zu reproduzieren.
Die Angabe "Leergewicht gemäß Wägebericht" ist da für den Halter juristisch unverfänglicher.
Aber mein Einwand, die genannten Flieger seien eigentlich keine ULs, bezog sich primär gar nicht aufs Gewicht...
Michael
Corvus-Aircraft schrieb:
um die Diskussion eine Ende zu setzen, lade ich dich gerne zu einem Testflug und zur Werksbesichtigung ein.
Vielen Dank für die Einladung, mal sehen ob ich das in der kommenden Saison einrichten kann.
Ich bestreite bisher mit keinem Wort Kompetenz und Fähigkeit, noch weniger die Qualität der Flieger Eurer Manufaktur. Was ich von Euch auf der AERO sehen konnte, ist dem Augenschein nach über jede derartige Kritik erhaben. Nur mit der Klasseneinteilung hab' nicht nur ich so meine Probleme.
Eine Fusion als Experimental könnte mir gefallen. Vielleicht sollte ich mehr bohren ...
Michael
PS: Ich bin am Donnerstag auf der AERO, vielleicht können wir uns mal unterhalten.
Corvus-Aircraft schrieb:...und nicht gleich verheizen, bitte! :-)
Die in Pordenone gezeigte Prototype ist flugbereit. Mit 301,5 kg Leergewicht.
Erste Flugerfahrungen werden wir in zwei Wochen haben. Ich denke, Yes we can!
Corvus-Aircraft schrieb:
Die in Pordenone gezeigte Prototype ist flugbereit. Mit 301,5 kg Leergewicht.
Erste Flugerfahrungen werden wir in zwei Wochen haben. Ich denke, Yes we can!
Ich bin jetzt etwas verwirrt:
Nicht nur über dieses Video Falcon LS, sondern auch darüber, was unter anderem in den Kommentaren hier zu lesen ist:
"Well as ususal Corvus has embellished the truth. We are number 82 on the LSA plane registry as a US manufactuer and Corvus is not even on the list. We use to use some of the parts from Corvus, but they went out of business when their company defrauded their own government out of two million dollars.
Our contract with Corvus clearly stated that we would not only market but we could manufacture the orginal aircraft parts. We have since modified the aircraft 15 ways and we are now on version 5 of the orginal airframes. Fully americanizeing the orginal version to what is now our own aircraft. We had to speed up the process as all the factory, the computers, and all the equipment was confiscated by their government. After 4 years working with the aircraft we were left holding the bag. Frankly if you look at the history Corv...us they never even had an LSA tailwheel version, we do.
I wont go into vast detail but bring it on Corvus. LSA never had a RED BULL RACER in it′s inventory and their 540 Crovus Racer doesnt even resemble our Falcon LSA. We stand behind our aircraft and frankly deliver what we sell, can you say the same thing? On our last load of parts we received after payment was made in full, we received about 50% of what we ordered and as stated by you, Sandor..."Come over across the pond and sue us", see how far you get with a Bankrupt company and the chief CFO in prison.
So I simply say... do you want to purchase a plane from someone who has gone out of business by defrauding their own government? And attempmting to get back in the game with a new never flown aircraft now called the Fusion, Sounds like a new Corvus Scam to me. Or a US company building a plane and delivering "what they say they will" with a Lycoming powered engine built completely from the ground up here in the USA.
All I can say when dealing with Corvus is "buyer beware". Believe me I have some of that paid for education when it comes to paying for parts and not receiving what we have paid for, why would they be any different wiyh an entirely new untested airframe? Deny this Sandor, attached is the link leading out Corvus CFO in handcuffs and chains and he is now doing his 7 year prison term.
Also one must ask themselves why didn′t Corvus stay in Hungary. Why did you move to Italy? So this is what your trying to tell the American public is that I am a crook by steeling your out of business aircraft that is now owned by your government. Now is this the NEW Corvus? or is it still the old Corvus with new clothes? Once again you be the judge. Click here:
Hirado.hu - Repültek a milliók - Lebuktak a kecskeméti repülogépgyártók"
Michael
F22 Raptor schrieb:
... ein richtiges Persönlichkeitsdefizit ausleben..............
Ist es der Ausdruck eines Persönlichkeitsdefizits, wenn man den freien Informationsfluss des Internets befördert? Eine Bewertung habe ich nicht abgegeben, die darf jeder selbst vornehmen.
Insofern wieder mal ein Griff unter die Gürtellinie.
Desavouieren ist ja auch leichter als argumentieren!
Michael
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